Hilangkan Angin Badan Dengan Bawang Putih

Bila badan masuk angin, memang semua benda tak jalan. Rasa perut sebu lah, kepala sakitlah. Semua benda jadi tak kena.

Ikut petua orang tua-tua, makan lah bawang putih secara mentah atau dibakar untuk menghilangkan angin badan ini. Cuma antara boleh telan dengan tak boleh telan termasuk baunya lagi.

Bagi saya, yang paling mudah adalah dengan ambil garlic complex.

Garlic complex ni adalah semulajadi, ia tidak diproses dari sebatian kimia sintetik tau. Jadi, sama seperti kita makan bawang putih mentah tu, cuma yang tiada adalah baunya! Telan je kan 🙂

Rahsia Garlic Complex mempunyai khasiat yang sama dengan makan bawang putih asli ni adalah, ia dah dihasilkan pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan Allicin aktif (bahan yang yang bertindak untuk kesan baik kepada bawang putih asli).

Jika anda mencari bawang putih tablet di kedai, carilah yang mempunyai Allicin ni tau. Memang kena baca betul-betul kerana tidak semua Tablet Bawang Putih ada bahan aktif ini.

Buang angin badan dengan mudah dengan Garlic Complex
Buang angin badan dengan mudah dengan Garlic Complex

Memang, bila saya makan garlic ini, terasa sedap perut dan badan. Sebab, ia bantu mengeluarkan angin keluar, tau! ha 😀

Bila ada kecemasan di rumah, seperti mata tiba-tiba menjadi merah, hidung mula selsema, gigi sakit, gusi pun sakit, saya memang terus cari garlic ni tau. Sakit perut pun saya cari garlic ni.

Manfaat Garlic Complex :

  1. Ia meningkatkan sistem penghadaman badan: Masalah kembung perut, gastrik, ketidakhadaman dan ulser gastrik boleh dikurangkan.  Sebab tu perut bila sakit, makan Garlic Complex ni lega 🙂
  2. Antibiotik selamat : Ia adalah antibiotik semulajadi yang bantu tingkatkan keimunan tubuh. Sebab itu bila sakit mata, sakit gigi, selsema, ia membantu mengurangkan kesakitan dan ketidakselesaan.
  3. Mengurangkan alergi : Garlic Complex membantu mengurangkan kegatalan akibat alergi seperti sinus, hidung sentiasa berair dan selsema.
  4. Mengawal tekanan darah : Garlic membantu menurunkan tekanan darah yang tinggi.
  5. Detoks : Garlic mampu melindungi sel-sel darah merah dari musnah akibat logam-logam berat yang masuk ke dalam badan, seperti raksa, plumbum dan kadmium.
  6. Menurunkan kolesterol :Garlic akan meningkatkan HDL, melindungi jantung dan mengurangkan risiko strok.
  7. Menstabilkan gula dalam badan: MEnolong menstabilkan glukos dalam badan.
Pengalaman saya sendiri, sebab tu saya berani reccommend di sini
Pengalaman saya sendiri, sebab tu saya berani reccommend di sini

Ingin baca cara petua lama membuang angin dalam badan? Boleh baca di sini : http://sihatceriabahagia.com/petua-mudah-menghilangkan-angin-ibu-dan-bayi-semasa-berpantang/

Moga sembuh sakit anginnya!

 

Dapatkan Garlic dengan segera dari :

Kak Ai SCB

0163353567

COD KAJANG dan pos ke seluruh Malaysia.

 

Pengedar Shaklee

1 thought on “Hilangkan Angin Badan Dengan Bawang Putih”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *