5 Kisah Inspirasi Turunkan Gula dalam Darah Pesakit Diabetes yang mengujakan

Siapa yang tidak terusik hati bila dapat menggembirakan hati kesayangan, terutama yang berkaitan dengan kesihatan mereka. Air mata ni laju je mangalir tanpa sedar. Yelah, pada yang mengalami masalah kencing manis tahu kan seksanya menanggung penyakit diabetes ini.

love family

 

Disebabkan masalah diabetes ini begitu dekat di hati saya, disebabkan genetik keluarga saya juga mengalami masalah warisan penyakit yang sama, saya nak kongsikan di sini 5 kisah inspirasi kejayaan menurunkan gula dalam darah pesakit diabetes yang mengujakan hati saya.

Saya juga mempunyai ibu yang mengalami masalah kencing manis. Kini gula dalam darahnya telah turun ke angka 6 dan harapnya makin stabil turun lagi ke paras normal. Beliau saya berikan supplement Vivix. Namun, ingin ditegaskan di sini, ia sebagai satu usaha melalui supplement semulajadi kerana Vivix ini bukanlah ubat. Ia hanya mencukupkan nutrisi sel yang merosot akibat radikal bebas yang menyebabkan sel sel badan rosak yang menyebabkan diabetes. Vivix ini bukanlah kategori ubat untuk merawat diabetes ya! Perlu juga merujuk doktor untuk mendapatkan ubat.

Syukur, saya amat berpuas hati dengan supplement ini untuk prestasi kesihatan ibu saya sendiri.

Eh, sudah, lap air mata!

Jom kita baca kisah-kisah inspirasi yang mengujakan di bawah ini.

 

Kisah Inspirasi 1 : 11 tahun menghidap diabetes.

“Mak saya berumur 64 tahun, menghidap diabetes dah 11 tahun. Selalunya bacaan glucose dia belas belas la tapi pagi semalam cek sendiri kat rumah bacaan 8mmol/L je. Saya dah jatuh cinta dengan Vivix ni.

Testi diabetes 2

Kisah Inspirasi 2 : Bacaan diabetes mak turun dari 29 ke 11 

Semua dah tau kot Vivix untuk mak saya hari itu. Sungguh terkejut sebab dah lama mak saya ada diabetes dan tak pernah turun sampai belas-belas. Tapi lepas amal Vivx, tak sangka, dari 29 turun sampai 11.

Cuma, kena ambil ubat jugalah, jangan skip ubat pula.

Dan makin best, mak saya naik basikal. Dah lama dah dia tak naik basikal dari umur saya 10 tahun kot. Sekarang saya dah 28 tahun. Almost 18 tahun tak naik basikal. Hohoo serius terkejut. Dia jadi energetic.

Testi daibetes 3

 

Kisah Inspirasi 3 : Gula Stabil 6.2 walaupun terlupa masih makan makanan manis.

Salam. Nak share pengalaman ibu mertua saya. Minggu lepas hubby saya ada hadiahkan Vivix untuk ibu mertua saya. Ibu mertua saya ni ada kencing manis, darah tinggi, sakit lutut dan asma.

So, ibu mertua saya start makan Vivix hari Ahad. Hari Khamis malam dia ada pergi kenduri dan makan segala makanan yang manis manis kat situ.

Esok pagi dia test gula dan dia terkejut, kerana gula tak naik cuma 6.2, kalau sebelum ni tak boleh langsung makan makanan manis esok pasti gula naik tinggi. Pagi Sabtu terus call kami cerita pasal kesihatan dia. Saya dan hubby gembira dan syukur sangat bila dengar berita atas perubahan yang mendadak tu. Alhamdulillah thanks Shaklee.

Testi diabetes 5

 

Kisah 4 : Diabetes Emak turun dari 18 ke 9.1

Saya nak bagitau akak, syukur. Mak makan Vivix. Kencing manis mak dari 18 turun 16 lepas tu turn 10. 5 pagi tadi cek turun 9.1. hehe. Mak pun makin sihat. Boleh bangun. Buat kerja. Layan anak anak ayam nya kat belakang rumah.

Saya nangis pagi tadi. Nangis tu sebab tak tau nak cakap. Tengok mak boleh buat kerja dan jalan. Tidak sebelum ni mak asyik mengadu sakit badan. Sakit kepala, kebas kaki. Mula-mula mak takmau makan, sebab mahal sangat ubat. Tapi saya adik beradik tak kisah, asalkan mak ayah sihat.

testi diabetes1

 

Kisah Inspirasi 5 : Luka lubang operate sembuh dengan baik.

Customer saya ambil Vivix sebab diabetes dan luka operate di kaki (besar jugaklah berlubang) tak sembuh sembuh. Dia ambil 2 sudu teh Vivix 2 kali sehari dalam masa 2 minggu luka kering dan tutup dengan baik. Sangat-sangat happy bila dapat tengok gambar yang dia bagi tu. Alhamdulillah.

Testi daibetes 4

 

Alhamdulillah! Semoga kegembiraan ini dapat dikongsi dengan lebih ramai lagi mereka yang menderita penyakit diabetes ini. Lillahitaala.

 

Sebarang kisah berkaitan,

boleh berkongsi dengan saya, di talian 016-3353567

Saya Pengedar Shaklee Bertauliah, bersedia membantu anda yang memerlukan Vivix ini agar tiada lagi kedukaan di hati.

2 thoughts on “5 Kisah Inspirasi Turunkan Gula dalam Darah Pesakit Diabetes yang mengujakan”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *